HAVACILIKTA KURUMSAL BÜTÜNLÜK VE BİRLİK, TÜRKİYE YÜZYILI İÇİN TEMİNAT OLACAKTIR!

Derneğimiz; Havacılık sektörünün lider kuruluşunda Havacılık İşletme Hizmetleri ve İdari Çalışanların mesleki uzmanlık, havacılık tazminatında mağduriyetin giderilmesi ve diğer taleplerimizi elde etmek üzere çalışmalarını sürdürürken; Sivil Toplum Kuruluşu(STK) sorumluluğunun bilincinde üyelerinin menfaatini korumak ve hedef kitlesinin görev yaptığı kuruluşta kurumsal bütünlüğü ve çalışma barışını öncelikli olarak dikkate alan adımlarla yapmaktadır.

Ülkemiz havacılık sektörünün dünyada parlayan yıldız olmasında; her geçen gün uçuş trafiğinde alt yapı yenilikleriyle emniyetli ve işletme alt yapısının sürekli iyileştirilmesinin yanında Havalimanlarının işletme faaliyetlerinin kaliteli ve konforlu olmasında başta Sayın Cumhurbaşkanımızın, Sayın Bakanımızın, Sayın DHMİ Genel Müdürümüzün, DHMİ Üst Yönetimimizin ve TÜM MESAİ ARKADAŞLARIMIZIN kendi iş risklerine kattıkları önemli beceri ve üstün gayretlerinin payının olduğu ortadadır.

Ancak, 8 Eylül 2023 tarihinde bir sendikanın açıklamasında üyelerinin talepleri dile getirilirken; “bu kapsamda olmayan işletme hizmetlerinde görev yapan personele de belli oranlarda dağıtılmaktadır. Bu dağıtımdan dolayı hava trafik kontrolörü başına bildirilen maliyet, ödenen reel brüt maaşın yaklaşık iki katıdır. Kurumdaki diğer personelle aradaki maaş farkının açılmaması saikiyle yıllardır iyileştirme için hiçbir adım atılmadığı gibi, aksine her yeni düzenlemede mali şartlar bakımından hava trafik kontrolörlerimiz biraz daha geride bırakılmaktadır.” Açıklaması hakkında derneğimizce aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.

1) Sendikanın açıklamasının bir bütün olarak değerlendirilmesi dikkate alındığında işe alım mevzuatlarında KPSS en az 70 puan şartıyla işe alımı olduğu ve sonrasındaki eğitimlerde başarısız olanların “Memur” pozisyonuna atandığı bilinen ve İdari Çalışanları küçümseyen ve değersizleştirmeye yönelik açıklama ziyadesiyle kurumsal bütünlüğe, çalışma barışına ve iş huzuruna zarar verecek niteliktedir ve asla kabul edilemez. Bu tür açıklamalardan kaçınılmalıdır.

2) Nitekim açıklama yapan sendikanın tüzüğündeki kuruluş amacında ise sadece kendi meslek grubuna yönelik çalışmalar sürdürmekte ve üyelerinin ise sadece kendi meslek grubunda olduğu görülmektedir. Yaptığı açıklama da ise özlük haklarının iyileştirilmesini talep etmekle birlikte kurumsal ayrıştırma ve kendi meslek grubunda olmayan mesai arkadaşlarının hak ve menfaatlerine halel getirecek nitelikte beklenmedik bir açıklama da bulunmuştur.
4688 sayılı Kanunun Kuruluş başlıklı 4. Maddesinde;” Sendikalar hizmet kolu esasına göre, Türkiye çapında faaliyette bulunmak amacıyla bir hizmet kolundaki kamu işyerlerinde çalışan kamu görevlileri tarafından kurulur.
Bir hizmet kolunda birden fazla sendika kurulabilir. Meslek veya işyeri esasına göre sendika kurulamaz.” denilmektedir.

3) Sendika açıklamasında belirtilen anayasa ve yasalara bağlılıktan yola çıkıldığında üyelerinin havacılık tazminatı talepleri ile ilgili düzenleme yasal olarak 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin ek-2 maddesinde belirtildiği üzere uygulanmaktadır.
Sendikanın açıklamasında belirttiği üzere sadece kendilerine maliyet unsuru olarak belirlenen tazminat ödenmemektedir. “Diğer” diye ifade ettiği kuruluş çalışanlarının hepsinin önemli bir değere sahip olduğu TÜM MESAİ ARKADAŞLARIMIZ kanunda belirtilen madde gereğince bir meslek grubuna sadece ödenmez. DHMİ’de tüm meslek gruplarına ödenir. Kaldı ki, yakın zamanda yasal düzenleme sonucu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) çalışanlarına da bu tazminat ödemesi meslek grubu üzerinden yapılmamaktadır.

4) Havacılık tazminatına ilişkin yasal düzenlemenin döviz kurundan kaynaklanan artışlar dikkate alınarak bu tazminatın KPSS 90 üstü puanla atanan Havacılık İşletme Hizmetleri ve İdari Çalışanlara 1. Gruptan ödenmesi ve hedef kitlemizin mağduriyet yaşamaması talebimizdir.

5) Havacılık tazminatı diğer ülkelerde olduğu gibi üye ülke personel maliyetlerine eşit ve döviz kuru kayıpları dikkate alınarak ödenmesinde gerekli adımların ilgililer tarafından bir an evvel atılmasını talep etmekteyiz.

6) TÜM MESAİ ARKADAŞLARIMIZ, kurumsal bütünlüğe ve çalışma arkadaşlarının huzurunu bozmaya yönelik hem sendikal açıklamalarında hem de mesai arkadaşlarına çok ağır itham ve hakaretlerde bulunmamalıdır.

7) İş huzuruna ve barışına zarar gelecek hakaret ve açıklamalara karşıyız. Bu bağlamda TÜM MESAI ARKADAŞLARIMIZA AÇIK ÇAĞRIMIZDIR: kurumsal bütünlüğü zedeleyen ve tüm çalışma arkadaşlarımızın huzur ve insicamını bozmaya yönelik sosyal media gruplarında (facebook vb.); unvanlar, birimler ve kişiler üzerinden ağır itham ve hakaretler yapılmaması ve bu hassasiyetin gösterilmesini talep ediyoruz.

8) Kuruluşun geleceği ve ülkemizdeki nitelikli işgücünün bir an evvel havacılık sektöründe hayata geçirilmesi için ünvan ve sınıflarda değişikliğe gidilmelidir. Bu nedenle “Havacılık Hizmetleri Uzmanı” ve “Havacılık Hizmetleri Sınıfı” için yasal adımlar atılmalıdır.

9) Havalimanlarında seyrüsefer ve işletme hizmetlerinin faaliyetleri hava tarafında ne kadar bir bütünse kara tarafında da bir bütün olduğu herkesçe bilinmektedir. Bu nedenle havacılık sektöründe lider kuruluşumuzun tüzel kişiliğine zarar gelecek açıklamalardan uzak durulmalı tüm mesai arkadaşlarımız olarak kuruluşumuzun değerine değer katacak adımlar atmalıyız. Geldiğimiz noktada Türkiye Yüzyılında DHMİ Çalışanları için MESLEKİ KANUN çıkarılmalıdır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

HAVAÇAD YÖNETİM KURULU

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
"

Ігровий автомат Nitropolis 3 — це найновіше доповнення до франшизи Nitropolis

Після близького зіткнення з сержантом Нітро Вулфом у попередніх версіях Nitropolis 2 банді довелося поспішно тікати з міста. Вони знайшли гарне місце на півдні, де прийняли свій пустотливий спосіб життя. Ось тут і починається пригода ігрового автомата Nitropolis 3 у казино www.postgg.com.

Як і слід було очікувати, якщо ви грали в попередню версію, слот Nitropolis 3 має оригінальний дизайн і чудові додаткові функції, а ігровий процес надзвичайно веселий. Він оснащений 6 барабанами та 4 рядами, які можна розширити до максимум 8. Ставки починаються лише від 0,20$ і можуть доходити до 50$ за обертання. Найбільша виплата в грі в 50 000 разів перевищує загальну ставку.

"